restoration

  • Restauravimas
  • Tapyba
  • Tyrimai
  • Projektai
  • Kontaktai
  • Naujienos

Restauravimas

Posted on 2016 sausio 28 by restoration

Sienų tapybos restauravimas ilgas ir sudėtingas procesas, iš vienos pusės dėl to, kad monumentaliosios dailės kūriniai yra didelės apimties, iš kitos, kad Lietuvos paveldo objektai yra išlikę iš ties blogos būklės, o sunykimo laipsnis dažnai yra labai didelis.

Prieš pradedant restauravimo darbus visada yra sudaroma restauravimo metodika, kurioje apibrėžiama konkretaus projekto restauravimo problematika ir numatomos naudotinos technologijos ir medžiagos.

Dėl daugelio vėlesnių uždažymų pradžioje tapybą tenka atidengti. Atidengimas bene sunkiausias ir daugiausiai laiko atimanti operacija. Siekiant išsaugoti ir nepažeisti autentiško sluoksnio, restauratorius milimetras po milimetro nevertingus dažų sluoksnius pašalina skalpeliu. Siekiant apsaugoti atidengtą sluoksnį nuo tolimesnio irimo jis – konservuojamas. Tuomet valomas purvas ir apnašos, kruopščiai užglaistoma kiekviena pažeisto tinko pagrindo ištrupėjimo vieta ir plyšiai. Kai atidengtas tapybos sluoksnis sutvirtinamas, tik tada galima tapybą retušuoti papildant ištrupėjusias vietas. Kiekvienu atveju retušui parenkamas tinkamiausias sprendimas pagal tapybos charakterį ar atlikimo techniką. Nors pats retušavimo principas išlieka tas pats – retušuotos tapybos vietos negali būti intensyvesnės už autentiškas, bei turi atsiskirti žiūrint iš arti, tačiau spalviniu atžvilgiu turi papildyti tapybą harmoningai. Šiam efektui išgauti naudojamos puantilio (mažų taškelių) arba strateggio (smulkių brūkšnelių) technikos. Šis restauravimo etapas labai ilgas ir kruopštus darbas, reikalaujantis iš restauratoriaus didelio susikaupimo ir jautraus formos bei spalvų pojūčio.

Kartais nėra įmanoma išsaugoti viso tapybos pagrindo, pvz. griūvančios lubos, kurių konstrukciją būtinai reikia keisti ar sutvirtinti, o išlikusi tapyba yra vertinga. Nesant kitos išeities, tokiais atvejais – naudojamas tapybos perkėlimas ant kito pagrindo. Tai viena sudėtingiausių ir rizinkingiausių operacijų, kurios sėkmę sudaro daug įvairių faktorių: tapybos išlikimas, atlikimo technika, tinko būklė, jo storis, santykinė patalpos drėgmė ir kt. Todėl ši operacija restauruojant sienų tapybą atliekama ypač retai.

Kiekvienu atveju restauravimas vis kitoks. Nėra vienodo recepto, visada ieškome tinkamiausio sprendimo restauruojamam meno kūriniui.

Posted in Be kategorijos |
Burbiškio dvaras »

Leave a comment Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Opus Optimum restauratoriai

Esame patyrusių sieninės tapybos restauratorių komanda. Eilę metų dirbdami su įvairiais meno kūrinais supratome, kad meno ir kūrybos neriboja valstybių sienos ar kalbos barjerai. Meno kalba universali, o geriausias raktas jai šifruoti tai atlikti darbai. Todėl mielai bendraminčių auditorijai pristatome savo darbus. Tikimės kad tie kas skaitys šiuos puslapius taip pat pasidalins savo įžvalgomis ir patirtimi.
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai shared an album: 2019 09 22 " Europos Paveldo Dienos" Laukuvoje.3 months ago
Opus Optimum restauratoriai
+9
   View on Facebook
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai shared a post.7 months ago
Šiandien pas mus svečiuose buvo Rapolas Vedrickas, laukiam tyrimų rezultatų.
Opus Optimum restauratoriai
+1
4    View on Facebook
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai shared a post.7 months ago
Opus Optimum restauratoriai
Aidonas
Latvijas Restauratoru biedribas 30 gadu jubilejs.
Lietuvos restauratorių jungtinė komanda dalyvavo konferencijoje, skirtoje Latvijos Restauratorių Sąjungos 30 metų jubiliejui. Pranešimus skaitė Jurga Bagdzeviciene, Rapolas Vedrickas, Aidonas Valkiūnas
Nuostabūs įspūdžiai, geros emocijos, puikus oras ir šiltas brolių latvių svetingumas.
Īpašs paldies Indra Tuna un visiem konferences organizatoriem saviem draugiem - Latvijas restauratoriem.
15    View on Facebook
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai7 months ago
Dar kartą apie Varvaros koplyčios ikonas Aleksandro Puškino Muziejus
Opus Optimum restauratoriai
Mažoji studija. Daug buveinių. Unikalios ikonos Aleksandro Puškino literatūros muziejuje
Mažoji studija. Daug buveinių. Unikalios ikonos Aleksandro Puškino literatūros muziejuje
lrt.lt
118 1    View on Facebook
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai is with Jana Grinevičiūtė-Pčalinienė.7 months ago
Džiaugiamės gautu Restauratorių sąjungos įvertinimu „2017 – 2018 m. GERIAUSIŲ RESTAURAVIMO DARBŲ KONKURSO“ laureato diplomu. Tuo pačiu norime padėkoti visiems mūsų draugams ir bendražygiams padėjusiems įgyvendinti šį projektą, įdėjomis, pagalba ar gerais ketinimais:
Gintui Karveliui, Jurgai Bagdzevičienei, Jūratei Senvaitienei, Janinai Lukšėnienei, Liudui Jovaišai, Nijolei Bulotaitei, Arūnui Markūnui, Rapolui Vedrickui, Daliai Klajumienei, Alfonsui Vinclovai, Almantui Čygui, Daliui Čekanavičiui, Edmundui Skirgailai, Audroniui Skurvydui, Rimantui Jankauskui, Vytautui Norkūnui, Sauliui Grumbinskui.

Restauravimo darbų vadovė Indrė Valkiūnienė, restauratorių komanda: Jana Grinevičiūtė – Pčalinienė, Alina Budvytienė, Andrius Mikalauskas, Kristina Ustilė. Darbus koordinavo Aidonas Valkiūnas.

Šiek tiek, apie patį projektą.
Konservuota – restauruota daugiau nei 150 m2 sienų tapybos. Autentišką tapybą dengė ankstesnių restauravimų sluoksniai. Vienas su kitu persipynę šie dažų sluoksniai, visiškai iškreipė J. Hoppen‘o sukurtas figūras ir dekoro elementus, o barokinės tapybos iš viso nebuvo galima įžvelgti. Tirpalais pašalinus vėlesnius uždažymus ir užtapymus buvo atskleistos autorinės J. Hoppen‘o tapybos detalės. Sudėtingiausia proceso dalis buvo atidengti ir išvalyti 1760 m. Šv. Stanislovo Kostkos ir Mergelės Marijos kompoziciją. Šią freską dengė storas uždažymų bei suodžių sluoksnis. Šio sluoksnio pašalinimas ir freskos valymas nepažeidžiant autentiškos tapybos tapo iššūkiu restauratoriams. Buvo panaudotos ir netradicinės retai sutinkamos technologijos.

Atlikti tyrimai
Tyrimų metu buvo išaiškinta sienų tapybos raida buvusioje jėzuitų koplyčioje. Surinkta ir apibendrinta archyvinė medžiaga bei visa įmanoma ikonografija. Atrasti tapybos fragmentai susieti su archyvinių tyrimų rezultatais. Šie tyrimai paneigė ankstesnių 2016 m. tyrėjų polichromijos tyrimų išvadas, kuriose buvo teigiama, jog salėje „... nei autentiško dekoro, nei tapybinio sluoksnio pėdsakų nerasta...“. Svarbiausiu atradimu tapo - figūrinė freska skliauto plafone. Šv. Mergelės Marijos perduodančios kūdikėlį Jėzų į Šv. Stanislovo Kostkos (noviciatų globėjo rankas). Nustatytas ir jos pirmavaizdis – tai Antonio Balestra altorinis paveikslas tapytas Venecijoje 1704 metais. Tyrimų metu taip pat išsiaiškinta J. Hoppen‘o sukurta skliautų dekoro kompozicija ir spalvos, kuri 1956 m. buvo pertapyta. Atlikti papildomi cheminiai tyrimai. Jų metu buvo identifikuoti pigmentai ir jų cheminė sudėtis, pagal kuriuos buvo tiksliau apibrėžtas autentiškos tapybos atlikimo laikotarpis, tapybos atlikimo technika, spalvų pakitimai ir degradacija.

Daugiau apie projektą bus galima išgirsti Indrės Valkiūnienės pranešime šeštadienį gegužės 4 d. 11 val. parodoje „Heritas“
Opus Optimum restauratoriai
+9
3 8    View on Facebook
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai shared a photo.8 months ago
Opus Optimum restauratoriai
   View on Facebook

© restoration