restoration

  • Restauravimas
  • Tapyba
  • Tyrimai
  • Projektai
  • Kontaktai
  • Naujienos

Polichrominiai tyrimai

Posted on 2016 birželio 17 by restoration

Restauravimo darbus galima pradėti tik atlikus polichrominius tyrimus, t.y. ištyrus visus dažymo sluoksnius ir nustačius, kurie iš jų yra vertingi, meniniu bei istoriniu atžvilgiu.

Istoriniai pastatai tiek interjeruose, tiek fasaduose buvo puošiami tapyba arba polichrominiu dekoru, tai daugiausiai priklausė nuo vyravusios tuo laikotarpiu mados ar meno tendencijų, taip pat nuo pastato paskirties. Skirtingi puošybos elementai galėjo būti religinės ar pasaulietinės, gyvenamųjų pastatų interjeruose bei eksterjeruose. Tapybiniu dekoru, medžio, marmuro imitacija ar trafaretine tapyba, buvo dekoruojami lipdiniai, sienos, lubos, durys ir kitos interjero įrangos detalės. Kiekvienas elementas buvo kruopščiai apgalvotas ir suderintas su visa dekoro koncepcija ir spalvine kompozicija. Tačiau laikui bėgant keitėsi, mados, savininkai ar santvarkos, kiekvienas naujas pokytis dažniausiai uždėdavo dar vieną dažų sluoksnį, todėl Lietuvoje išlikusi sienų tapyba slepiasi po daugeliu vėlesnių uždažymo sluoksnių.

Prieš pradedant kiekvieną restauravimo projektą restauratorius gilinasi į objekto istoriją ir studijuoja išlikusią ikonografinę informaciją. Tai gali būti ir visai nereikšmingos paveldo požiūriu nuotraukos, tokios kaip kelių draugų nuotrauka, kolūkio kontoros ar kultūros namų fone. Tačiau specialisto akį greičiau patrauks ne simpatiškos jaunų žmonių šypsenos ar gėlių puokštė, o architektūros detalė, kuri gali papasakoti apie buvusius dekoro elementus ir jų stilistiką. Idealu jei įmanoma pasinaudoti archyvine ar anksčiau atliktų tyrimų medžiaga. Dažnu atveju vertingos istorinės medžiagos pateikia ir vietiniai gyventojai pateikdami ne tik senų nuotraukų ar senų buities daiktų, bet ir perpasakodami girdėtus amžininkų pasakojimus.Visas smulkmenas tyrėjas tarsi detektyvas bando sudėlioti į vieną paveikslą.

Šie tyrimai yra ypatingai svarbūs prieš pradedant bet kokius rekonstravimo ar projektavimo darbus istoriname pastate. Išlikusi originali tapyba suteikia architektūrai savitą veidą, istorinę ir meninę vertę, o nežinant, sunaikinti jį galima labai greitai. Prieš uždažant, tapytos sienos ar lubos dažnai būdavo skutamos, glaistomos ir pertinkuojamos. Todėl neretai nutinka taip, kad polichrominio dekoro fragmentas išlikęs tik tam tikroje vietoje, o sunaikinus ir jį, netenkama bet kokios galimybės atkurti patalpos autentišką vaizdą.

Polichrominių tyrimų metu nustatomi tapybos išlikimo laipsnis ir apimtys, jos atlikimo technika, laikotarpis, spalvinė gama. O tiksliai surinkti duomenys suteikia galimybę atkurti pirminio interjero dekoro visumą.

Kartais tyrimų metu dėl laiko stokos arba sunkiai pasiekamų vietų nepavyksta aptikti visų dekoro detalių, todėl sėkmingiausi darbai yra tie, kai specialistas atlikęs polichromijos tyrimus gali toliau gilintis ir tęsti juos restauravimo metu.

Posted in Be kategorijos |
« Visų Šventųjų bažnyčios zakristija
Sienų tapyba »

Leave a comment Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Opus Optimum restauratoriai

Esame patyrusių sieninės tapybos restauratorių komanda. Eilę metų dirbdami su įvairiais meno kūrinais supratome, kad meno ir kūrybos neriboja valstybių sienos ar kalbos barjerai. Meno kalba universali, o geriausias raktas jai šifruoti tai atlikti darbai. Todėl mielai bendraminčių auditorijai pristatome savo darbus. Tikimės kad tie kas skaitys šiuos puslapius taip pat pasidalins savo įžvalgomis ir patirtimi.
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai updated their status.
When this happens, it's usually because the owner only shared it with a small group of people, changed who can see it or it's been deleted.
   View on Facebook
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai
Praeitų metų vasaros pabaigoje buvo įkurta Lietuvos restauratorių asociacija. "Ji atsirado bendraminčių draugų būryje, galvojant apie jos poreikį jau ne vienerius metus. Problemas žinome ne iš spaudos, dažniausiai patiriame savo kailiu, ir matyt ugtelėjome tiek, kad norisi daryti visuomeninį darbą, formuoti restauravimo politiką ir kurti restauravimo mokyklą, apie kurią Lietuvoje iki šiandien niekas ir nešneka. (...) Tikslo tapti didele organizacija neturime, bet labai norėtume kiek įmanoma daugiau suvienyti ir konsoliduoti Lietuvos restauratorius, arba žmones, kurie prie šios veiklos prisideda", - sakė jos pirmininkas Aidonas Valkiūnas. 🎨
Mes šiuo pašnekesiu pradedame naują savo projektą "Tvarios kultūros žingsniai", o visą interviu kviečiame skaityti ČIA🖼 https://vintazozenklai.lt/tvarios-kulturos-zingsniai/lietuvos-restauratoriu-asociacija/
Opus Optimum restauratoriai
Vintažo ženklai
Praeitų metų vasaros pabaigoje buvo įkurta Lietuvos restauratorių asociacija. "Ji atsirado bendraminčių draugų būryje, galvojant apie jos poreikį jau ne vienerius metus. Problemas žinome ne iš spaudos, dažniausiai patiriame savo kailiu, ir matyt ugtelėjome tiek, kad norisi daryti visuomeninį darbą, formuoti restauravimo politiką ir kurti restauravimo mokyklą, apie kurią Lietuvoje iki šiandien niekas ir nešneka. (...) Tikslo tapti didele organizacija neturime, bet labai norėtume kiek įmanoma daugiau suvienyti ir konsoliduoti Lietuvos restauratorius, arba žmones, kurie prie šios veiklos prisideda", - sakė jos pirmininkas Aidonas Valkiūnas. 🎨
Mes šiuo pašnekesiu pradedame naują savo projektą "Tvarios kultūros žingsniai", o visą interviu kviečiame skaityti ČIA🖼 https://vintazozenklai.lt/tvarios-kulturos-zingsniai/lietuvos-restauratoriu-asociacija/
   View on Facebook
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai
   View on Facebook
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai
   View on Facebook
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai
Restauratoriai, kaip niekas geriau, žino, kad laikas nepagaili nieko. Prieš 40 metų sukurtas kūrinys, buvo gerokai "pasiligojęs". Nieko nuostabaus, kas gi, iš mūsų per 40 metų nebuvo pas daktarus. Su autore ne vieną valandą praleidome keliaudami laiku į tą, atrodo netolimą, bet dabar juokingai atrodančią epochą, kai laidiniai telefonai vis dar buvo "defictas", o pakalbį iš Alytaus į Vilnių reikėjo užsakyti per operatorę. Tačiau net ir juokiantis iš to laikmečio buities kuriozų, neapleidžia keistas jausmas. Kiek reikėjo turėti pasišventimo kūrybai, darbo nebijojimo, kad imtis tokio sudėtingumo ir mąsto kūrinių. Kažin, ar kas dabar tam ryžtųsi? Gal ir ryžtųsi, bet ar įveiktų? Gal reikėtų prie tokių kūrinių skaityti paskaitas dabartiniams Dailės akademijos studentams? Nenorėčiau tikėti, kad tai - paminklas sgrafito freskai Lietuvoje.
Opus Optimum restauratoriai
Per keturiasdešimt metų nepraradusi vertės freska-sgrafitas Alytuje
Per keturiasdešimt metų nepraradusi vertės freska-sgrafitas Alytuje
lrt.lt
   View on Facebook
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai
Mūsų komandai smagu buvo padirbėti Alytaus kultūros centre, kur prieš 40 metų dailininkai Romas Dalinkevičius ir Nijolė Vilutytė sukūrė nepaprastai sudėtingą darbą "Audėjos", didžiulės apimties kūrinys atliktas trijų sluoksnių sgrafito ir freskos technika. Nuvalius dulkes ir nešvarumus atsiskleidė sienų tapybos spalvos, o sutvarkius įtrūkimus ir smulkias netektis išryškėjo kompozicijos detalės, išpjaustytos ir tapytos ant trijų spalvų tinko.
Su autore Nijole Vilutyte mintimis perėjome ir prisiminėme visą kūrybos procesą. Dėkojame, kad mielai dalinosi savo patirtimi ir šios sudėtingos technikos paslaptimis.
Linkime sėkmės Alytaus kultūros centro valdytojams ir tikimės, kad saugosite šį nuostabų kūrinį ir juo galėsime džiaugtis dar daugelį metų.
Opus Optimum restauratoriai
+9
19    View on Facebook

© restoration