restoration

  • Restauravimas
  • Tapyba
  • Tyrimai
  • Projektai
  • Kontaktai
  • Naujienos

Restauravimas

Posted on 2016 sausio 28 by restoration

Sienų tapybos restauravimas ilgas ir sudėtingas procesas, iš vienos pusės dėl to, kad monumentaliosios dailės kūriniai yra didelės apimties, iš kitos, kad Lietuvos paveldo objektai yra išlikę iš ties blogos būklės, o sunykimo laipsnis dažnai yra labai didelis.

Prieš pradedant restauravimo darbus visada yra sudaroma restauravimo metodika, kurioje apibrėžiama konkretaus projekto restauravimo problematika ir numatomos naudotinos technologijos ir medžiagos.

Dėl daugelio vėlesnių uždažymų pradžioje tapybą tenka atidengti. Atidengimas bene sunkiausias ir daugiausiai laiko atimanti operacija. Siekiant išsaugoti ir nepažeisti autentiško sluoksnio, restauratorius milimetras po milimetro nevertingus dažų sluoksnius pašalina skalpeliu. Siekiant apsaugoti atidengtą sluoksnį nuo tolimesnio irimo jis – konservuojamas. Tuomet valomas purvas ir apnašos, kruopščiai užglaistoma kiekviena pažeisto tinko pagrindo ištrupėjimo vieta ir plyšiai. Kai atidengtas tapybos sluoksnis sutvirtinamas, tik tada galima tapybą retušuoti papildant ištrupėjusias vietas. Kiekvienu atveju retušui parenkamas tinkamiausias sprendimas pagal tapybos charakterį ar atlikimo techniką. Nors pats retušavimo principas išlieka tas pats – retušuotos tapybos vietos negali būti intensyvesnės už autentiškas, bei turi atsiskirti žiūrint iš arti, tačiau spalviniu atžvilgiu turi papildyti tapybą harmoningai. Šiam efektui išgauti naudojamos puantilio (mažų taškelių) arba strateggio (smulkių brūkšnelių) technikos. Šis restauravimo etapas labai ilgas ir kruopštus darbas, reikalaujantis iš restauratoriaus didelio susikaupimo ir jautraus formos bei spalvų pojūčio.

Kartais nėra įmanoma išsaugoti viso tapybos pagrindo, pvz. griūvančios lubos, kurių konstrukciją būtinai reikia keisti ar sutvirtinti, o išlikusi tapyba yra vertinga. Nesant kitos išeities, tokiais atvejais – naudojamas tapybos perkėlimas ant kito pagrindo. Tai viena sudėtingiausių ir rizinkingiausių operacijų, kurios sėkmę sudaro daug įvairių faktorių: tapybos išlikimas, atlikimo technika, tinko būklė, jo storis, santykinė patalpos drėgmė ir kt. Todėl ši operacija restauruojant sienų tapybą atliekama ypač retai.

Kiekvienu atveju restauravimas vis kitoks. Nėra vienodo recepto, visada ieškome tinkamiausio sprendimo restauruojamam meno kūriniui.

Posted in Be kategorijos |
Burbiškio dvaras »

Leave a comment Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Opus Optimum restauratoriai

Esame patyrusių sieninės tapybos restauratorių komanda. Eilę metų dirbdami su įvairiais meno kūrinais supratome, kad meno ir kūrybos neriboja valstybių sienos ar kalbos barjerai. Meno kalba universali, o geriausias raktas jai šifruoti tai atlikti darbai. Todėl mielai bendraminčių auditorijai pristatome savo darbus. Tikimės kad tie kas skaitys šiuos puslapius taip pat pasidalins savo įžvalgomis ir patirtimi.
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai updated their status.
When this happens, it's usually because the owner only shared it with a small group of people, changed who can see it or it's been deleted.
   View on Facebook
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai
Praeitų metų vasaros pabaigoje buvo įkurta Lietuvos restauratorių asociacija. "Ji atsirado bendraminčių draugų būryje, galvojant apie jos poreikį jau ne vienerius metus. Problemas žinome ne iš spaudos, dažniausiai patiriame savo kailiu, ir matyt ugtelėjome tiek, kad norisi daryti visuomeninį darbą, formuoti restauravimo politiką ir kurti restauravimo mokyklą, apie kurią Lietuvoje iki šiandien niekas ir nešneka. (...) Tikslo tapti didele organizacija neturime, bet labai norėtume kiek įmanoma daugiau suvienyti ir konsoliduoti Lietuvos restauratorius, arba žmones, kurie prie šios veiklos prisideda", - sakė jos pirmininkas Aidonas Valkiūnas. 🎨
Mes šiuo pašnekesiu pradedame naują savo projektą "Tvarios kultūros žingsniai", o visą interviu kviečiame skaityti ČIA🖼 https://vintazozenklai.lt/tvarios-kulturos-zingsniai/lietuvos-restauratoriu-asociacija/
Opus Optimum restauratoriai
Vintažo ženklai
Praeitų metų vasaros pabaigoje buvo įkurta Lietuvos restauratorių asociacija. "Ji atsirado bendraminčių draugų būryje, galvojant apie jos poreikį jau ne vienerius metus. Problemas žinome ne iš spaudos, dažniausiai patiriame savo kailiu, ir matyt ugtelėjome tiek, kad norisi daryti visuomeninį darbą, formuoti restauravimo politiką ir kurti restauravimo mokyklą, apie kurią Lietuvoje iki šiandien niekas ir nešneka. (...) Tikslo tapti didele organizacija neturime, bet labai norėtume kiek įmanoma daugiau suvienyti ir konsoliduoti Lietuvos restauratorius, arba žmones, kurie prie šios veiklos prisideda", - sakė jos pirmininkas Aidonas Valkiūnas. 🎨
Mes šiuo pašnekesiu pradedame naują savo projektą "Tvarios kultūros žingsniai", o visą interviu kviečiame skaityti ČIA🖼 https://vintazozenklai.lt/tvarios-kulturos-zingsniai/lietuvos-restauratoriu-asociacija/
   View on Facebook
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai
   View on Facebook
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai
   View on Facebook
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai
Restauratoriai, kaip niekas geriau, žino, kad laikas nepagaili nieko. Prieš 40 metų sukurtas kūrinys, buvo gerokai "pasiligojęs". Nieko nuostabaus, kas gi, iš mūsų per 40 metų nebuvo pas daktarus. Su autore ne vieną valandą praleidome keliaudami laiku į tą, atrodo netolimą, bet dabar juokingai atrodančią epochą, kai laidiniai telefonai vis dar buvo "defictas", o pakalbį iš Alytaus į Vilnių reikėjo užsakyti per operatorę. Tačiau net ir juokiantis iš to laikmečio buities kuriozų, neapleidžia keistas jausmas. Kiek reikėjo turėti pasišventimo kūrybai, darbo nebijojimo, kad imtis tokio sudėtingumo ir mąsto kūrinių. Kažin, ar kas dabar tam ryžtųsi? Gal ir ryžtųsi, bet ar įveiktų? Gal reikėtų prie tokių kūrinių skaityti paskaitas dabartiniams Dailės akademijos studentams? Nenorėčiau tikėti, kad tai - paminklas sgrafito freskai Lietuvoje.
Opus Optimum restauratoriai
Per keturiasdešimt metų nepraradusi vertės freska-sgrafitas Alytuje
Per keturiasdešimt metų nepraradusi vertės freska-sgrafitas Alytuje
lrt.lt
   View on Facebook
Opus Optimum restauratoriai
Opus Optimum restauratoriai
Mūsų komandai smagu buvo padirbėti Alytaus kultūros centre, kur prieš 40 metų dailininkai Romas Dalinkevičius ir Nijolė Vilutytė sukūrė nepaprastai sudėtingą darbą "Audėjos", didžiulės apimties kūrinys atliktas trijų sluoksnių sgrafito ir freskos technika. Nuvalius dulkes ir nešvarumus atsiskleidė sienų tapybos spalvos, o sutvarkius įtrūkimus ir smulkias netektis išryškėjo kompozicijos detalės, išpjaustytos ir tapytos ant trijų spalvų tinko.
Su autore Nijole Vilutyte mintimis perėjome ir prisiminėme visą kūrybos procesą. Dėkojame, kad mielai dalinosi savo patirtimi ir šios sudėtingos technikos paslaptimis.
Linkime sėkmės Alytaus kultūros centro valdytojams ir tikimės, kad saugosite šį nuostabų kūrinį ir juo galėsime džiaugtis dar daugelį metų.
Opus Optimum restauratoriai
+9
19    View on Facebook

© restoration